Thursday, May 8, 2008

Special Day: Happy Birthday...

Hari memang best la gi sekolah tadi. Knape? sebab tak blajar sangat pun. Yang belajarnya subjek math dengan b. arab.

Kebanyakkan cikgu tadi busy sebab ari sabtu ni ade pertandingan nasyid peringkat negeri datang bertanding kat sekolah. Tapi sayang seribu kali sayang, yang wakil Kemaman bukanlah sekolahku, tetapi SMK Chukai. Nak buat camne? Budak-budak yang masuk nasyid untuk sekolah berlatih last minute. Memang sah-sahlah tak dapat nak wakil.

Tadi mase kat sekolah, aku and seorang rakan ku ini membantu guru-guru untuk melaksanakan tugas mereka yang berlambak-lambak tuh. Di sebabkan aku ni jenis yang suka main komputer dan boleh jugaklah di katakan mahir dengan selok-belok komputer, maka terpaksalah aku membantu cikgu-cikgu yang kureng mahir. Kesian jugak kat cikgu kalau tak tolong, ye tak? Kesian tengok cikgu terkulat-kulat depan skrin... So tolong aje lah, dapat pahala free-free. Siape tak nak?

Puas jugak tolong cikgu. Mane taknye, dari pukul 11.20 sampai lah pukul 2.30. Nasib tak tertinggal bas aje tadi. Kalo tak.... Pikir-pikirlah sendiri. Ape yang aku akan buat agaknya.

Hari ni punya lunch special sikit. Bday mak aku kan hari ni, so dapat lah aku melantak... eh, makan nasi ayam. Memang tak ade la special sangat, tapi entah apa sebabnya, rase nasi ayam arini terlebih sedap dari biasa. Mungkin sebab lapar kot? haha... Biarlah.

Yang paling bestnye hari ni, aku dapat guna komputer HP yang baru. Tablet yang skrin boleh pusing-pusing tuh. Ada touchscreen lagi. Best. Macam PDA. Wa... Mane mak aku dapat yek? Dia kata dapat free, bapak aku cakap bli... Mane satu nak percaye nih? Humm??? Ni aku tulis nih, guna komputer baru tu lah. Syok...

Oklah...aku nak kene study...tapi rase cam malas sesangat. Hari selasa ni dah nak periksa...tapi aku cam tak kesah aje...Ni tak boleh jadi nih... Buku-buku!! Di manakah buku aku?

No comments: