Wednesday, July 2, 2008

Dilemma Kem and Camping

Lamanye rasa tak update blog. Tak de masa sangat la. Macam busy jer rasa walaupun sebenarnya tak ade lah busy mana.

Baru-baru ni, kitaorang telah di beritahu oleh ustazah yang uruskan budak-budak PMR. Katanya, tahun ni tak ada kem-kem PERKASA yang macam dulu-dulu buat. Frust jugak dengar. Sebab memang menantikan kem-kem camtu. Seronok pergi kem PERKASA walaupun buat jauh-jauh and di sekolah sapa2 ntah. Malangnya, tahun ni kerajaan tak ada bajet. Tu la, bazir lagi duit kat Sukma tu... Dengar cite baper juta entah habis nak buat stadium tu semue2.


So, ustazah tu cakap ada kem Elite. 10 orang je lepas nak pergi. memang semua budak 3Ino nak pergi tapi lepas ustazah cakap 10 orang tu, ramai putus harapan. Bayangkan 10 orang daripada 23 orang. Memang yang tahu boleh pergi, budak-budak top lah. Aku ni exam OTI 1 dapat no 21 memang sah tak ley gi. Tapi naseb aku sungguhla baek. Cikgu yang uruskan markah-markah tuh amik avarage markah sejak form 1.


Dengan sungguh bertuahnya, aku dapat masuk antara 10 orang tu. Aku dapat no 9... Teruk dah tu... Kena belajar lagi! Tapi, dalam happy2 tuh, cikgu pulak announced yang camping untuk unit beruniform diadakan pada hari yang sama. Alaa~ aku nak gi camping jugak! Huh! Cikgu cakap kalo nak pergi boleh tapi tak payah stay sampai habis. Kire lepas akunye event, boleh bla. And jangan amik event lepas pukul 2 or dekat2 dengan pukul 2. Sebab kem tu start pukul 2. Duh... Confirm penatnya la!

Disebabkan aku boleh pergi camping and kem, aku ingat nak masuk pertandingan kawad kaki. Favourite aku tuh. Malangnya tak lepas. Komander tak amik aku :( Sedey gak. Terpaksa la masuk masakan. Asyik memasak jer kerje aku. Well.... hehehe.

Memasak.... Ok lagi tuh! Entah camne aku terpaksa masuk aspirasi seni. Eh??? Naik pentas??? Tak nak!! Aku ni ade sikit phobia kalau naik pentas. Tak taw kenape. Tapi memang dari dulu lagi. Cam mengeletar je kaki rasa tiap kali naik pentas. Tapi nak buat camna? Masuk je la. Mana tau lepas ni phobia tuh ilang. Hehehe. Aku masuk pentomim (berlakon takde script. Buat gaya jer). Aku ni tak pernah ber-pentomim, so terpaksa la tengok cane diaorang blakun. O0h. Senang jer. Aku dapat character sebagai seorang Inspector. Bagus2 memandangkan aku ni dah jadik ahli kadet polis. Tak yah mekap-mekap. Yang bestnye, pentomim ni semue yang berjantina wanita. So tak kesah la kalau pegang2 pun. And ade yang terpakse dimekapkan jadik jantan. 0o. Tak saba nak tengok!

Urm, kay ar. Sampai sini je dlu. Aku nak tulis jalan cite pentomim tuh. Hehe...Cam seronok je bagi aku pentomim tu. Hehe...



p/s: Tadi ade ujian lisan arab. Alhamdulillah aku dapat jawab walaupun terlupe 'telaga' dalam arab ape. Pentaksir cakap semue dapat cemerlang. Bagus!

1 comment:

maklang said...

anak mak ni kalau rajin2 belajar, solat dan doa...InsyaAllah apa yang di targettu dapatlah...

Doa mak sentiasa buat anakanda yang dulu2 jual suratkhabar nih....