Monday, July 21, 2008

Kem Elite

Macam biasa lah, busy sangat. Hari ni baru ada chance nak tulis!

10 orang yang wakil sekolah aku ni ada 6 orang yang pergi camping termasuk aku. Yang lagi 4 orang tuh tak pergi camping sebab takut penat and sorang tu tinggal kat Kijal. Jauh jugak dari sekolah kiteorang nih. So, aku bla dari camping site dekat2 pukol satu. Mase tuh baru habis masak. Ada yang dah bla pukul 10 lebih lagi sebab dia punya acara habis awal. Aku lak memasak. So terpaksa la stay lama sikit.

Balek tuh pack baju, makan sikit pastu mandi. Masa tu rasa penatnya tak terhingga. Rasa nak baring and terus tidor jer. Tapi kang takot cikgu marah pulak, terpaksa la memaksa diri untuk pergi kem. Aku sampai kat sekolah BAS (Badrul Alam Shah) dekat pukul 2.30. Kengkawan aku yang lain dah sampai except Elisa. Lepas aku register baru dia sampai. Dia kata dia terlepas SMKBAS ni sebab tu lambat. O0.

Lepas register tuh kiteorang terus masuk kelas. Budak2 perempuan sekolah aku semue masuk kelas ke 2 except Affni sebab nama dia atas sekali so terpaksa ar masuk kat kumpulan 1. Kesian dia. Masa belajar tuh, (subjek math) aku punye badan panas semacam jer. Rasa cam nak terbakar. Penat sangat kot? Buat math cam sewel jer sebab tak boleh nak focus. Penat sangat kot lagi.

Then, kteorang bawak barang masuk dorm lepas math tuh. Aku punya barang berat sikit sebab aku bawak air 3 litres. Settle barang dalam dorm, kiteorang minum petang jap kat dewan makan dia. Makanan ok. Naseb baik kelas malam tu start pukul 8.00. Kiteorang rehat la dulu. Penat ya amat. O ye, aku satu dorm dengan Elin and Affni. Elisa pulak dengan Yasmin and Izzah. Tapi Elisa and Min lepak kat dorm kiteorang Affni lak gi kat Izzah.

Malam tuh, malam paling sewel ar bagi aku. Sebab kiteorang lawan mengantuk, sakit tekak and penat yang teramat-amat masa buat mathematics. Ya Allah. Punya la ngantok and penat. Untuk menghilangkan ngantuk tuh kiteorang makan biskut tiger. Tapi still macam orang mabuk. Haha.

Esok paginya, pukul 5.30 dah jaga. Tapi malas gile nak pergi mandi. Orang laen semue dah mandi kecuali aku, elin and elisa. Elisa kene demam pagi tuh so dia sambung tidor balek. Aku lak batu, selsema tak ilang2 lagi mase tuh. Demam dah kebah jugak. Aku call ustazah kata elisa demam and dia kata nak balek. Ustazah kata ok. Pastu, dieorang sambung tidor balek. Aku lak pergi mandi. Air sejuk sangat tapi best jugak la sebab badan rasa cam panas sikit. Lepas aku siap mandi, barulah diaorang masuk bilik air and mandi.

Kteorang gi kelas lagi. Kali ni terlambat sikit. Masa kat kelas tu belajar sejarah. Cikgu laki tuh nampak garang and dia duduk depan aku. Takut pulak rasa nak ngantuk depan dia. Naseb baeklah ada orang lawan bola sepak kat padang. Aku layan orang main bola sepak tuh lepas kerje yang dia bagi tuh siap. Lepas sejarah, kelas geo pulak. Cikgu perempuan cina. Garang jugak tapi ok gak lah. Aku ngantok gile mase tuh. Dah la tak ada gula2, ade lozenges jer. Terpakse ar tahan.

Lepas tuh, kiteorang balek dorm, sembahyang and makan tengah hari. Then masuk kelas balek belajar Science. Masa ni aku memang betul2 dah tak tahan. Aku tidor mase cikgu tuh ngajar. Masa dia ke belakang aku tido ar, bile dia datang depan balek aku buat2 macam tengah jawab soalan. Tapi yang kelakarnya, masa dia ajar transformer tu aku ngantok ar and hampir tertidor. Tapi aku boleh jawab soalan dalam ketas yang dia bagi walaupun mata aku dah tertutup. Cam pelik jer.

Malam tuh, Elisa punya demam datang balek (dia tak jadi balek). Dia tidur je. Aku, Min and Elin dok buat 100 soalan science yang dia bagi. Naseb la malam ni dah tak segila semalam. Everything went ok jer malam tu sebab badan dah okey sikit.

Esok, the last day tuh, belajar English. Memule ingat nak Sir Raja (cikgu sekolah kiteorang) tapi dapat cikgu sekolah lain. OK jugak belajar ngan dia. Seronok tak mengantuk langsung and kiteorang paling semangat buat English. Hehe. Dia suruh buat short story (ikot sekolah, dlm group), and kiteorang tulis lar pasal Camping and Kem ni. Dia kata bagus sangat kiteorang nye grammar (ye la ade CAPD, mesti la ok!).

HAbis je kelas English tuh kiteorang balek dorm, kemas beg. Tunggu sekejap dengar ucapan dari ADUN kemasik then balek. Fuh~! Penat seh. Tapi seronok jugak lepas pikir2 balek. Yela, bukan semue students dapat pergi. NI next week ada lagi kem dekat sekolah mak lagam.

K-bye~ Ja-nee

p/s: Gambar nanti la bile ada masa nak upload kat Flickr. Hehehe :D

3 comments:

AISHAH roslan said...

Salam dhirah ;) kak aishah dh cek harga kt Amazon France. around 150 eur. if Amazon US blh dpt around 130 usd which is 87 eur je. almost 2x ganda rite?

AISHAH roslan said...

150 eur = RM 742. mahal gak kan?

AISHAH roslan said...

sng je. 1 Eur = RM 5 (ni anggaran je). so, if 87 Eur, darab je 5. hehe. if nk beli dgn harga 87 Eur, kene g US la. hehe.