Wednesday, January 28, 2009

HELP! We stuck inside a lift~!

Yup, aku and family aku (x-cept mak) stuck dalam lift selama 1/2 jam semalam masa kat rumah KL aku. It was some scary experience!

Memang tak jangka dapat stuck dalam lift tu sebabnya selama ni lift tu ok je and nak kata dah buruk tak jugak. Start2 nye, bawak masuk segala barang and bags ke dalam lift tu sebab nak bawak turun ke kereta. Loading...loading... Siap masukkan barang semua dalam lift. Pastu aku, ayah aku and adek2 aku masuk dalam lift. Lift kat Royal Domain ni agak complicated sebab security dia. Kena lalukan access card, baru boleh tekan tingkat berapa [tu pun boleh pergi tingkat rumah sendiri and tmpat2 kemudahan = swimming pool / game room / car park].

So, ayah aku lalukan access card and tekan G, sebab nak pergi turunkan barang and amik kereta. Memula okay je. Sampai tingkat 23, tetiba je lift tu terhentak. Terkezut aku and family aku yang lain. Adik-adik dah pucat muka, takot.

Memula ingatkan stuck kat tingkat tu je. Tapi bila turun setingkat lagi, lift tu terhentak jugak. Pastu terus tak turun-turun. Takot ooo. Tekan2, tak boleh turun. Try bukak pintu pun tak boleh. Terus stuck! Gila lar rasa!! Aku takot jugak tapi try cool sebab adik aku yang laki tu dah nak nangis dah. Huhuhu.

Lama jugak stuck. Try bukak pintu tak boleh. Nak naik / turun pun sama tak boleh. Gelabah dah ni. Huhu. Takot jugak kalau2 jadik macam dalam movie2 yang lift jatuh laju semacam tu... Seram. Tapi nasib baik juga ar 2 hari sebelum tu tengok History Channel pasal lift. Selamat sikit.
Try tekan emergency bell tu. Lama gak baru ada reply dari Guard House. Pekak gaknya. Dia cakap, 'tunggu bang. tak sampai 5 minit orang datang' guard tu cakap kat bapak aku. Ok ler... Tapi dekat 35 minit pun tak ade orang datang. Aku dah begang sebab rasa cam susah nak nafas and rasa agak lemas. Adik laki aku dah mula nangis. Klakar tengok muka dia nangis. Memula try control, pastu terus burst. Hahaha... (aku kakak yg jahat!)

Tunggu punya tunggu sambil menekan bell and pukul/hentak pintu lift sekuat hati, ada la orang dengar. A chinese woman (dari percakapan dia lar, agak je ni) dengar and call guard house. About 5 minit, baru la dengar orang reply and bunyik macam bawak tools. Ntah orang tu buat ape, lift tu terhentak sekali lagi. 5 minit lagi, baru lah lift tu bukak. Fuh~ lega rasanya lepas nampak cahaya matahari and hirup udara KL (yang agak nyaman~). Adik2 cepat keluar, takot terperangkap lagi. Aku and ayah aku lak bawak barang keluar.

Rupa-rupa masa tu kita orang kat tingkat 23 (walaupun dlm lift tu showed no 22). Satu tingkat jer turun. Rumah aku tingkat 23A (24 la tu). Lega keluar dari lift memang tak terhingga rasa. Then turun guna lift satu lagi. Adik aku takot, tapi paksa gak.

Tulah pengalaman aku terstuck dalam lift hampir 1 jam. Menakutkan tapi best jugak.

Till next time...

2 comments:

Orz said...

diorang kate nk dtg..x dtg2 pun..
i hate the authority

Maryam A. Razak. said...

omg.
scary.
for some reason terigt kat melaka.
mse drjah 6.
some ppl got stuck in lift D:
well at least thats something to add to ur experiences ?
and what the fish . guard to tak datang2.
buat bengang je.
i'd complain if i were you.