Saturday, February 7, 2009

Kesedihan Seorang Kawan

Memandangkan hari ni sekolah, maknanya terpaksalah pergi sekolah...

Anyway, hari ni aku sempat duduk dengan kawan aku yang seorang ni. Dia dan kawan aku seorang lagi dah jadi kawan aku yang paling lama dan paling rapat masa kat sekolah menengah. Kawan aku, Z, tadi telah menyuarakan rasa kurang puas hati and terasa hatinya dia kepada bekas kawan rapat dia. Pasal dia and bekas kawan dia ni, details aku tak nak kasi. Sebab memang ramai kenal.

Z cakap, dia memang terasa hati sangat dengan sikap ex-bestfriend dia. Sejak akhir2 ni, Z cakap si dia tu dah macam tak nak layan, tak nak cakap and dah tak semesra dulu. Yela, aku paham sebab aku pun boleh katakan tak berapa puas hati sangat dengan si dia tu. Bagi aku, 'si dia' ni macam dah berubah sesangat. Dah tak macam seorang kawan yang aku kenal dulu. Kawan aku yang terserempak dekat MM pun ada cakap yang dia terasa hati dengan si dia. Kalau betul kiraan aku, ada 4 orang yang terasa hati and tak puas hati dengan perangai si dia ni termasuk aku. 3 yang lain tu memang dah bersahabat lama dengan 'si dia'.

Aku bukan lah nak salahkan sape2 dalam hal ni. Tapi sedarlah, walaupun dah ada kawan baru and geng baru pun, yang lama tu janganla buat sesuka hati je. Memang depan dia, aku buat tak kesah and so on. Tapi sebenarnya, hanya aku and ALLAH je yang tahu perasaan aku bila aku tengok perangai dia. Nak salahkan kawan dia yang sekarang ni? Tak boleh juga. Perkara ni terjadi bukanlah sebab kawan2 dia, tapi sebab dia pun sama.

Z cakap kat aku lagi, yang 'si dia' ni macam dah tak ingat yang Z ni kawan dia. Jarang sekali aku nak tengok diaorang gelak macam dulu lagi. Yelah 'si dia' dah ada geng sendiri. Kawan lama lupakan sajalah!

Sebenarnya, aku kesian gila kat Z. Tadi sampai menangis cerita kat aku pasal kawan lama dia ni. Bagi aku, 'si dia' ni tak patut buat Z macam tu. Bukanlah aku nak suruh 'si dia' ni dok depan Z sentiasa. Aku cuma nak 'si dia' ni buat Z tempat hanya untuk berkawan bila gaduh dengan geng dia or kawan2 baru dia. Memang aku sedar, bila gaduh or ade problem dengan kawan2 baru, barulah 'si dia' ni pergi kat Z. Bagi aku, Z patut tak layan je. Tapi nanti orang mengata pulak.

Hurmmm... actually cerita ni memang aku dah post masa first time aku post blog. Memang perangai 'si dia' tak berubah, malah menjadi lebih parah. Dan aku pun terpaksa buat baik dengan 'si dia' atas sebab2 tertentu. Tapi sememangnya aku kurang puas hati dengan perangai dia yang sekarang. Huh~

6 comments:

Nurul Syahirah Dzulkifli said...

wah siapa tuuu haha

Nadhirah Nazarudin said...

bg aku, menda ni tak kelakar. and tentang siapa yg aku tulis tu, sorry aku tak boleh kasi tau. walaupun menda tu sebesar atom pasal dia tu

Orz said...

pompuan cmtula perangai diorang D<
they're backstabbers.

Nurul Syahirah Dzulkifli said...

Dan aku pun terpaksa buat baik dengan 'si dia' atas sebab2 tertentu.

haaa hypocrite la ni ? hehehe

Nadhirah Nazarudin said...

so what??? haha... memang aku hypocrite... haha... actually bukan la terpaksa... just bagi aku, kekadang masa cakap ngan dia tu cam tak ikhlas...
that's all~

btw, dah buat kek?

Nurul Syahirah Dzulkifli said...

hahaha , bagus la kau niii
belum lggg
huhu